5 aug 2011

voorbij


je mag niet ouder zijn dan acht
als je binnen op een ijsbeervel naar films wil kijken
of holle kreten maken in de darmen van het groene dier
dus ben ik zeven en doe mijn schoenen uit
ook dat is goed en voorgeschreven:
het houdt mijn ouders weg
en vrienden die mij het geloof ontnemen dat ik door enge gangen
verder kom als ik maar binnen blijf

het is leuk om in het hoofd te zitten (of is het toch de achterkant:
had ik naar binnen moeten gaan waar ingang stond?)
het is leuk om door het vuile raam de deur te zien
naar het gesprek over wat voorbij zal gaan:
de liefde en het leven waar zij naar toe zou gaan
dat zei ze ik zweer dat ze dat zei toen ze daar zat
waar nu alleen nog rookgordijnen hangen

ik besluit mijn schoenen aan te doen
en voetafdrukken te laten zijn wat ze altijd zijn geweest








Ik ben vergeten het te checken, maar het gaat om dit object van - neem ik aan - Joep van Lieshout. Gezien bij Out of Storage in de Timmerfabriek in Maastricht.
 Open:
26 juni t/m 18 december 2011
Woensdag t/m zondag 11.00 – 17.00
Donderdag 11.00 – 21.00

Bezoekadres:

Timmerfabriek  Belvédèregebied Boschstraat 7–9 6211 AS Maastricht

Tickets:

Volwassenen € 10
Kinderen t/m 12 jaar gratis

4 opmerkingen:

  1. ik moest even denken aan een gigantische draak die een tijdje in Antwerpen stond en waar kinderen in konden ...

    heel mooi ingeleefd in het kind zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sporen uit het paradijs. Ofzo.


    Ja, het is van Joep van Lieshout.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Paradise lost. Ofzo :)
    In het echt ben ik natuurlijk ietsje ouder dan zeven. En ik kwam dan ook met een krakende rug uit het gevaarte. Ook had ik mijn schoenen nog aan. Kortom ik deed alles verkeerd. Gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen