15 jun 2011

Bjorn- bjornde-gebjornd

Zit je onschuldig als altijd wat te genieten van de Bjorn-gerelateerde stukjes die er inmiddels zijn verschenen. Denk je tussendoor nog wat na over een mogelijk en passend einde aan een tweede bijdrage aan het geheel.
En dan krijg je dit.

Ik overweeg het bij deze advertentie behorende bedrijf te benaderen om een substantiële bijdrage te leveren aan het verschijnen van een bundel vol Bjorn-verhalen. En ik bestel een onderbroek met de tekst: Bjorn is hier geweest met vrienden
Voor de lol.

Gezien de voorbeeldtekst moet het wel grijs met zwarte letters worden. Dat is duidelijk, maar er is een probleem. Het maximum aantal tekens voor de voor- en voor de achterkant van de onderbroekband is (2 x) 19 (inclusief spaties).
De totale tekst past er dus op, maar hoe verdeel ik de letters?

Je kunt het simpel doen: op de voorkant beginnen en dan gewoon tot en met het negentiende teken doorschrijven. De rest komt dan wel op de achterkant.
Dan krijg je:
bjorn is hier gewee
st met vrienden
Je hebt dan een totaal van 34 tekens. Dat is zonde: je houdt vier spaties over en de afbreking is niet geweldig.

Misschien als ik tactisch dubbele spaties gebruik?
bjorn  is  hier
geweest met vrienden
Helaas, op de achterkant heb ik één teken te veel.

Weet je wat: ik laat de tekst beginnen in het midden van de voorkant, zodat de o van Bjorn recht onder mijn navel staat, waarbij dan mijn navel als halve Umlaut fungeert.  Dat moet toch iets opleveren. Je krijgt dan:
den.  Bjorn is hier
geweest  met  vrien

Maar wacht!
Ik doe het nog iets anders:
en….bjorn.is.hier
.geweest.met.vriend
Dat geeft meteen nog een extra laag aan de tekst.

Ik bestel het ding. Zodra ik het binnen heb maak ik een foto en plaats die alhier.
Zonder inhoud. Ik ben geen Amerikaans politicus tenslotte.




5 opmerkingen:

  1. nog een weekje voor de Antwerp Pride start, je zou er alvast succes mee hebben ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha!
    Ik ga voor de string! Met heule kleine lettertjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi toch, hoe een boxer naar een lantaarnpaal kan verwijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. soms verdenk ik je ervan geniaal te zijn.



    Soms.............

    BeantwoordenVerwijderen